time

21:00 - 9:00

בימים א’-ה’. בימי ו’ 9:00-14:00
שבת וחג -חירום בלבד

address

הרצליה

מתחם זרובבל,

אבן עזרא 17, הרצליה

בעיות אגן בכלבים – היפ דיספלזיה

היפ דיספלזיה (Hip Dysplasia) היא מחלה ניוונית של מפרק האגן.

המבנה התקין של מפרק האגן כולל שקע – מכתש בעצמות האגן (אצטבולום) שבתוכו נכנס חלקה העליון של עצם הירך (ראש הפמור) שצורתו כדורית. במפרק בריא השוליים של המכתש עוטפים היטב את ראש הירך הכדורי ומתקבלת יציבות ותנועה חלקה של המפרק.

כאשר מתפתחת מחלה ניוונית של מפרק זה שולי המכתש מתנוונים והופכים נמוכים יותר ואי-רגולרים, כלומר שראש הירך אינו מוחזק היטב בתוך המכתש ובזמן תנועה שולי המכתש שאינם חלקים מעוררים כאב בחיכוך עם עצם הירך. התוצאה: צליעה, קושי במהלך קימה משכיבה או התיישבות, הליכה זהירה ברגליים אחוריות בצעדים קטנים, הימנעות מקפיצה, קושי לעלות ולרדת במדרגות וריצת ארנב (קפיצה עם שתי הרגליים האחוריות).

בעיות אגן בכלבים

בעיות אגן אצל כלבים

מחלה זו יכולה להתפתח באופן ניווני בכלבים מבוגרים, לרוב בכלבים מגזעים גדולים אך היא מופיעה גם באופן תורשתי (מחלת אגן תורשתית בכלבים) במספר גזעים כגון רועה גרמני, לברדור רטריבר, גולדן רטריבר ועוד. בגזעים אלו יש נטיה להתפתחות המחלה בגיל מוקדם יותר ולעיתים ניתן למצוא אותה גם בגורים. לרוב בגזעים אלו לפני שיבחרו זוג כלבים לשמש בהרבעה הם יעברו צילומי אגן שנועדו לוודא כי מצב האגן שלהם תקין על מנת שלא יורישו לצאצאיהם מבנה אגן לא תקין.

האיבחון מתבצע באמצעות בדיקה אורתופדית שלרוב תעיד על טווח תנועה מוגבל של מפרק האגן ותורגש תנועה לא חלקה של עצם הירך בתוך המכתש (קריפיטציות). בצילום רנטגן ניתן לראות באופן ברור את ניוון שולי המכתש ואת מידת החפיפה בין המכתש וראש הירך.

הטיפול מוכתב לפי גיל הכלב וגודלו. בכלבים מבוגרים לרוב ניתן להסתפק בטיפול תרופתי לשיכוך כאבים. לרוב הטיפול ילווה בהמלצה להורדה במשקל לצורך הקלה מהעומס על האגן ובהקפדה על פעילות גופנית מתונה על מנת לשמר את מסת השרירים סביב האגן שמקנה לאגן יציבות.

הטיפול הכירורגי כולל מספר שיטות אפשריות שיותאמו לכל כלב על ידי מנתח כירורג אורתופד מומחה בהתאם לחומרת מצב האגן, גיל וגודל הכלב.

צור קשר

    השאירו פרטים - ונחזור אליכם בהקדם

    קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני
    Mail