time

21:00 - 9:00

בימים א’-ה’. בימי ו’ 9:00-14:00
שבת וחג -חירום בלבד

address

הרצליה

מתחם זרובבל,

אבן עזרא 17, הרצליה

כלבלב חדש בבית

תתחדשו! הכנסתם לביתכם גור כלבים חדש. הגור החדש מלבד היותו חמוד מאוד דורש גם מספר דברים על מנת שחייכם וחייו יהיו נוחים וקלים יותר.

הפרידה מהאם ומשאר הגורים – גורי כלבים רגילים בשבועות הראשונים לחייהם להיות צמודים לאחיהם ולאימם. הם ישנים יחד בערימה והמגע זה בזה חשוב להם ומקנה להם ביטחון ושומר על חום גופם. ככל שהגורים גדלים הם לאט לאט מתרחקים זה מזה ועוברים לישון זה לצד זה עד שבסופו של דבר אין הם זקוקים עוד למגע. לעיתים גור חדש בבית מתקשה להתמודד עם הפרידה מהאם ומאחיו ובוכה ומייבב כאשר משאירים אותו לבד או כששאר בני הבית הולכים לישון בלילה. ניתן להקל על הגור על ידי הנחת כרית חימום ובובה פרוותית על מנת שיוכל להתכרבל לצידם ובגורים קטנים במיוחד ניתן להחביא בין השמיכות שלהם שעון מתקתק. אומנם קצב תקתוק השעון איטי בהרבה מקצב ליבה של הכלבה אך לעיתים זה מספיק על מנת להרגיע את הגור.

פעילות ומנוחה

גורים קטנים בדומה לתינוקות זקוקים לשעות מנוחה רבות. הם מתרוצצים ומשתוללים תוך כדי משחק ואז פורשים הצידה על מנת לנוח. חשוב מאוד לאפשר לגור לנוח בשקט, מבלי שירימו אותו ויזיזו אותו על מנת שיזכה למנוחה מספקת ולא יהפוך עצבני ותוקפן.

הזנה

גורים קטנים מאוד (בני פחות משלושה שבועות) יש להזין בתחליפי חלב כלבה אותם ניתן להשיג בחנויות לציוד לבעלי חיים או אצל וטרינרים. יש להאכיל את הגור מבקבוק המותאם לגודלו ובתדירות גבוהה (בתחילה כל שעתיים ובהמשך ניתן להגדיל את המרווחים ככל שהגור יגדל ויוכל לאכול יותר בכל ארוחה). את גורי הכלבים יש להאכיל מבקבוק כשהם מונחים על בטנם עם הראש מוגבה מעט להבדיל מתינוקות של בני אדם שאוכלים בשכיבה על הגב.

ככל שהגור גדל ניתן להעבירו למזון מסחרי מחברה מוכרת שמהווה את ההזנה המומלצת עבורו. בתחילה יתכן והגור יתקשה להתמודד עם הכופתיות של מזון יבש וניתן לתת לו מזון רטוב מקופסאות שימורים או לרכך עבורו את הכופתיות באמצעות מים חמימים כרבע שעה לפני שמגישים את המזון לגור. בהדרגה ככל שהגור יגדל ושיניו יתחזקו ניתן יהיה להעבירו למזון יבש. גור בן חודשיים כבר בהחלט יכול לאכול מזון יבש. יש להקפיד שהגור מקבל מזון שמיועד לגורים. מזון זה יהיה בעל תכולה אנרגטית גבוהה יותר הדרושה לגור לצורך גדילתו ומרוכז יותר כך שהגור יקבל ערך תזונתי גבוה יותר בכמות מעטה יותר של מזון שכן קיבתו קטנה עדיין והוא אינו יכול לאכול כמויות גדולות בכל ארוחה. מסיבה זו גם רצוי לחלק לגורים את המזון על פני 4 ארוחות ביום. ככל שהגור גדל ניתן יהיה להגדיל את כמות המזון בכל ארוחה ולצמצם את מספרן ביום לארוחה אחת או שתיים.

טיפול נגד תולעי מעיים

על פי רוב נדבקים הגורים בתולעים מאימם אך הם יכולים להידבק בתולעים גם מהסביבה ומהדבקה בפרעושים. חשיבות הטיפול כנגד תולעים דווקא בגורים נובעת מכך שכמות גדולה של תולעים במעי הגור עלולה לגרום לנפיחות בטנית, שילשולים, ירידה במשקל ובמקרים חמורים ביותר אפילו לחסימת מעיים. הטיפול נעשה באמצעות סירופ או כדור שניתנים פעמיים בהפרש של 10 ימים. המנה הראשונה הורגת את התולעים הבוגרות והמנה השנייה תהרוג את התולעים הצעירות שהתבגרו ב-10 ימים שחלפו. על מנת למנוע הדבקה חוזרת חשוב ביותר לטפל במקביל גם כנגד פרעושים.

חיסונים לגור כלבים

חסונים לכלביםגורים הם בעלי מערכת חיסונית חלשה יותר משל הבוגרים ולפיכך הם רגישים ביותר להדבקה במחלות רבות ושונות. כל גור צריך לקבל 3 חיסוני משושה. חיסון המשושה הוא תרכיב המחסן כנגד 6 מחלות נפוצות בכלבים (פרוו, כלבלבת, דלקת כבד נגיפית, שפעת ו2- זנים של לפטוספירה). כאשר הגור יונק חלב מאימו הוא מקבל עימו גם נוגדנים שמהווים את מערכת החיסון שלו בשבועות הראשונים לחייו. ככל שחולף הזמן רמת נוגדנים זו יורדת ואנו מחסנים את הגור על מנת לבסס את מערכת החיסון העצמית שלו באמצעות נוגדנים שייצר בעצמו. החיסון הראשון ניתן בגיל 6-8 שבועות. בשלב זה עוד לא ידוע האם כבר ירדו רמות הנוגדנים שקיבל הגור מאימו. אנו חוזרים על חיסון זה שוב לאחר 3 שבועות על מנת לוודא שרמות הנוגדנים של האם כבר ירדו ושוב לאחר 3 שבועות על מנת לספק למערכת החיסון חשיפה שניה לתרכיב החיסון ולחזק את תגובת מערכת החיסון. לאחר סדרת חיסונים זו אנו חוזרים על חיסון המשושה אחת לשנה.

 

 חיסון כלבת וסימון בשבב

על פי חוק במדינת ישראל כל כלב חייב להיות מסומן בשבב ומחוסן כנגד מחלת הכלבת. מחלת הכלבת היא מחלה נגיפית המועברת על ידי מגע של דם ו/או רוק. מדובר במחלה אלימה ביותר שבעקבות הדבקה תוביל באופן וודאי למוות (עד כה תועד מקרה אחד בלבד של ילדה ששרדה הדבקה במחלת הכלבת). החיסון מבוצע בסביבות גיל 3 חודשים במקביל להחדרת שבב אלקטרוני בעל מספר זיהוי ייחודי. מספר השבב יקושר בשלב מאוחר יותר לפרטיו של בעלי הכלב כך שניתן יהיה לאתר את הבעלים לפי הכלב. החיסון מבוצע פעם בשנה ונדרש על מנת לקבל רישיון להחזקת כלב. עבור רישיון זה יש לשלם לעירייה או למועצה המקומית אגרה. גובה האגרה נקבע על פי העיריה ולפי מצבו של הכלב מסורס/מעוקר. בשנת 2012 עבר חוק שקובע כי כלב שאינו מסורס וכלבה שאינה מעוקרת ידרשו לאגרת כלבת גבוהה יותר. פטור מאגרה זו ניתן לקבל כאשר הכלב עוד צעיר מכדי לעבור עיקור/סירוס, עבור כלבים בעלי בעיה בריאותית שמונעת מהם לעבור את הניתוח, כלבים גזעיים בעלי תעודה רשמית מהתאחדות הכלבנות או כלבים מעל גיל 8.

טיפול נגד תולעת הפארק

תולעת הפארק היא תולעת המועברת דרך בליעה של חיפושית קטנה. ביצי התולעת מופרשות בצואה של כלבים נגועים ונבלעות על ידי החיפושית. לאחר שכלב בולע את החיפושית התולעת משתחררת בקיבה ונודדת דרך דופן הקיבה לאבי העורקים (וגורמת בו נזק) ומשם לוושט. בוושט הכלב התולעת מטילה ביצים שמשתחררות למערכת העיכול של הכלב ובכך מופרשות לצואה ומעגל ההדבקה נמשך. נוכחות התולעת בדופן הושט מעוררת תגובה של מערכת החיסון הקרויה גרנולומה ומורכבת מתאי מערכת החיסון. גרנולומה זו יוצרת הפרעה למעבר המזון וגורמת להקאות ולפליטות של המזון מה שמוביל בהמשך גם לירידה במשקל. סכנה נוספת של הגרנולומה היא התמרה סרטנית שמתרחשת במקרים רבים מאוד. הגרנולומה הופכת לתהליך סרטני (בדרך כלל לאחד משני סוגי סרטן אלימים ביותר – אוסטיאוסרקומה או כונדרוסרקומה) ובמקרים אלו קשה מאוד לטפל כיוון שניתוחי ושט הם קשים ומסובכים ביותר. ישנם גם מקרים נדירים בהם התולעת נודדת לתוך חוט השידרה אז מופיעים סימנים עצביים ובעיקר סימנים של חולשת רגליים אחוריות.

הטיפול הטוב ביותר הוא מניעה. לא מדובר פה בחיסון שימנע הדבקה אלא בטיפול מונע שהורג את התולעים שנמצאות כבר בגוף הכלב במקרה של הדבקה. משום כך יש לחזור על הטיפול כל חודשיים על מנת לוודא שלא ימצאו בגוף הכלב תולעים שיספיקו לגרום נזק. בכלבים עם נטייה לאכול הרבה זבל בטיול מומלץ אפילו לטפל אחת לחודש.

גם במקרה שכבר התרחשה ההדבקה ניתן לטפל בשלבים ראשוניים באותו חומר המשמש למניעה הניתן במינונים גבוהים יותר ובתדירות גבוהה יותר.

צור קשר

    השאירו פרטים - ונחזור אליכם בהקדם

    קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני
    Mail