time

21:00 - 9:00

בימים א’-ה’. בימי ו’ 9:00-14:00
שבת וחג -חירום בלבד

address

הרצליה

מתחם זרובבל,

אבן עזרא 17, הרצליה

כל מה שחיית המחמד שלך צריכה

בראש ובראשונה כל חיית מחמד זקוקה לבית חם ואוהב ולתשומת לב מבעליה. לאחר שזה נאמר ניתן להתייחס לצרכים הבסיסיים של כל בעלי חיים.

 

מרחב מחיה

רצוי לאפשר לכל חיה את מרחב המחיה המתאים לה. מקום שמיועד לה ומתאים לצרכיה. בין אם מדובר במלונה בחצר, בספה בסלון, במיטה הזוגית או בשמיכה על הרצפה רצוי שיהיה לחיה אזור שבו תדע שמותר לה לשהות מתי שתחפוץ ושאיש לא יפריע לה שם. רצוי לזכור לגבי חתולים שמרחב המחייה שלהם מתקיים גם לגובה ומשום כך ניתן למצוא אותם פעמים רבות על גבי חפצים ורהיטים. אם ישנם מספר בעלי חיים בבית רצוי לאפשר להם גם להתרחק זה מזה ולדאוג שלכל אחד מהם יהיו כלי אוכל ומים נפרדים. בנוסף, לחתולים יש לדאוג גם לארגז צרכים שימוקם באזור שקט של הבית. ישנם חתולים שיעדיפו ארגז פתוח ואחרים יעדיפו ארגז מכוסה, רצוי ללמוד את העדפותיו של כל בעל חיים (ההמלצה היא להחזיק ארגזי צרכים כמספר החתולים +1).

אוכל

מזון מסחרי מחברה טובה ומוכרת הוא ההזנה הטובה והמומלצת ביותר לחית המחמד שלך. אין זה אומר שלא ניתן לתת תוספות להזנה זו אך יש לזכור מספר כללים. קודם כל, כל הזנה שניתנת מעבר למזון המסחרי בכמות הקצובה היא הזנה עודפת, כלומר שבצורה בלתי מבוקרת היא עלולה לגרום להשמנת יתר ומשום כך כאשר נותנים תוספות יש להפחית מכמות המזון היומית שהחיה רגילה לקבל. מלבד זאת ישנם מזונות שאותם בשום פנים ואופן אין לתת לחיות המחמד. יש להימנע באופן מוחלט מעצמות בקר, עוף ודגים. בשר מכל סוג שהוא צריך להיות מבושל לפני שניתן לחיה. אסור להאכיל בבצל ושום או תבשילים המכילים אותם (גורם לאנמיה). אין להאכיל בשוקולד (גורם לבעיות עצביות) ורצוי להימנע מענבים, אבוקדו, מזונות עתירים במלח, תבלינים, שמן או סוכר.

טיפול נגד פרעושים וקרציות

פרעושים הם טפילים קטנים וקופצניים המתרוצצים בפרוות בעל החיים ומוצצים ממנו דם. הם מעוררים גרד רב ולעיתים גם תגובות רגישות יתר (אלרגיה) חמורות. נגיעות חמורה מאוד בפרעושים עלולה אפילו להוביל לאנמיה. הקרציות הן גדולות יותר בעלות ראש קטן וגוף גדול. הן נצמדות לעור החיה ומוצצות דם ברציפות במשך מספר ימים. ככל שהקרצית מוצצת יותר דם היא תופחת וגדלה. מלבד הסכנה לאנמיה הקרציות גם מעבירות טפילי דם ממשפחה הריקציות שגורמות למחלת קדחת הקרציות (אותה מחלה שגרמה למותו של הזמר מאיר אריאל). הטיפול כנגד טפילים אלו פשוט ביותר. קיימים בשוק תכשירים רבים המהווים טיפול מניעתי. קיימים תרסיסים אותם יש לרסס על פרוות החיה עד שתהיה רטובה כולה וקיימות אמפולות שאת תוכנן מרוקנים על גבי עור החיה (חשוב מאוד להגיע עד לעור ולא לשפוך את תוכן האמפולה על הפרווה). החומר נספג דרך העור למחזור הדם ומתפזר דרכו. ניתן למצוא תכשירים המתאימים לפרעושים בלבד או תכשירים משולבים לפרעושים ולקרציות. על טיפול זה יש לחזור אחת לחודש. כמו כן ישנם קולרים נגד קרציות ופרעושים אותם יש לענוד על צוואר בעל החיים. גם בעונת החורף בה נהוג לחשוב כי אין פרעושים וקרציות הם עדיין קיימים כיוון שבארצנו החורף אינו קר מספיק על מנת שיכנסו לתרדמת. בעונת הקיץ ולחיות שנמצאות בחצר מומלץ לשלב קולר נגד קרציות עם אמפולות על מנת לקבל כיסוי טוב יותר כנגד הטפילים. לאחרונה פותחו תכשירים נגד פרעושים וקרציות המגיעים בצורת כדור אותו יש לתת אחת לחודש ובתכשירים מסויימים אפילו אחת לשלושה חודשים. יעילותם גבוהה אך כיוון שהשפעתם ממושכת אנו ממליצים על השימוש בהם רק בכלבים רגישים מאוד או במקרי נגיעות גבוהה.

צור קשר

    השאירו פרטים - ונחזור אליכם בהקדם

    קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני
    Mail